Tips om sneller strakke spieren te trainen

Het kweken van grote(re) spieren is voor veel mensen een fitnessdoel, maar vooral voor beginnende sporters lijkt het soms tegenvallen hoe snel het gaat! Als je begint met krachttraining zal je al vrij snel merken dat een eventueel beoogd gewichtsverlies erg snel gaat, maar je nieuwe gespierde lichaam zich nog niet meteen laat zien. Om te voorkomen dat je ontmoedigd raakt en opgeeft voordat jouw lichaam de kans heeft om zijn optimale gespierde glorie te bereiken, geven we je hier wat tips voor het kweken van spieren!

Voeding is heel belangrijk
Om een optimale vorm te bereiken heeft je lichaam optimale voeding nodig. Voor een gespierd lichaam houdt deze optimale voeding in dat je voldoende eiwitten, gezonde vetten en goede koolhydraten binnenkrijgt. De eiwitten kun je uit vlees, vis en eieren halen en zijn belangrijk voor de opbouw en het herstel van je spieren. De vetten die je bijvoorbeeld uit noten, avocado of olijfolie kan halen zijn belangrijk voor je lichaam om zichzelf in stand te houden, en als leverancier van energie. Ook belangrijk voor de energietoevoer zijn de koolhydraten; deze kun je uit groente en fruit, zilvervliesrijst of havermout halen.

gewichtheffen

Om efficiënt spieren te kweken is het echter niet alleen belangrijk wát je eet, maar ook hoe veel je eet. Het kost je lichaam veel energie om jouw trainingsschema vol te houden en als het dan te weinig calorieën binnenkrijgt moet het zijn energie ergens anders uit halen. Als je niet uitkijkt, kan je lichaam zijn energie halen uit het afbreken van je spieren! Het is daarom van belang dat je meer calorieën binnenkrijgt dan je lichaam eigenlijk behoefte aan heeft, zodat je zowel genoeg calorieën hebt voor jezelf, als voor de spieren die je lichaam moet kweken.

De voeding kan worden versterker door gebruik te maken van testosteron boosters die het hormoon androgeen verhoogt waardoor er sneller spieren worden aangemaakt. Testosteron kopen is een gemakkelijk manier om snel meer spieren te kweken maar doe eerst wel onderzoek voor je hier aan begint.

Voor een hard lichaam moet je hard trainen

Spieren kweken is hard werken, en soms kan het erg zwaar worden, maar het is belangrijk om niet op te geven. Soms zal je je zo in moeten spannen dat je door je pijnbarrière heen moet, maar onthoudt dat het resultaat de inspanning waard zal zijn. Om het proces te versnellen zou je gebruik kunnen maken testo boosters om het testosteron te verhogen. Jij kunt deze boosters kopen in de vorm van testo gel of capsules

Discipline is noodzakelijk als je vooruitgang wil zien; het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je niet kunt trainen omdat er iets anders tussenkomt, maar sla zo min mogelijk trainingen over, en ga bij elke training die je doet weer nét wat harder dan bij de vorige training. Alleen door steeds een beetje harder te gaan kun je steeds een beetje sterker en dus steeds een beetje gespierder worden.

 

opdrukken

 

Goede training begint bij een goed schema
Een goed train schema is ontzettend belangrijk voor elke sporter. Om je trainingsdoelen te behalen is het nodig om een schema te hebben dat past bij wat je wel en niet kan, en bij hoe veel ervaring je hebt. Het is aan te raden om een schema te laten maken door een expert, bijvoorbeeld een trainer in jouw sportschool, maar je kunt een schema ook zelf maken; jij kent jouw lichaam het beste.

Wat voor jouw schema belangrijk is, is dat je voldoende rust ingepland hebt. Je moet natuurlijk hard trainen, maar als je zeven dagen in de week in de sportschool staat zal je geen spieren kweken. Dit komt omdat je lichaam rust nodig heeft om je spieren te herstellen en te laten groeien. Iemand die drie of vier keer in de week traint zal dan veel sneller vooruitgang boeken dan jij, en maakt bovendien veel minder kans op blessures.

Iets anders wat belangrijk is om spieren te kweken is afwisseling in je schema; je lichaam past zich aan aan hoe je traint, dus als je altijd dezelfde spieren traint, zal je in die spieren vooral meer uithoudingsvermogen krijgen, maar geen spiergroei! Wissel om de paar weken van trainingsschema, of doe bijvoorbeeld elke week een andere spiergroep.

Een paar waarschuwingen
Zelfs als je alle bovenstaande tips volgt, is er nog kans dat het trainen niet zo snel gaat als je wil. Het is mogelijk dat er dan iets anders fout gaat, of dat je het trainen net niet helemaal goed aanpakt. Houd de volgende waarschuwingen in je achterhoofd, en het zou goed moeten gaan!

– Zorg dat je een spotter hebt – vooral als je met losse gewichten traint
– Probeer zo gezond mogelijk te leven – vermijd alcohol zo veel mogelijk en rust voldoende
– Houd je ego in bedwang – begin met lichte gewichten en ga langzaam naar zwaardere gewichten, pas op voor blessures!
– Drink genoeg water – uitdroging vermindert sportresultaten
– Vraag bij twijfel altijd om hulp van een trainer/expert
– Als je anabole bestellen gaat wees er dan zeker van dat je een zuiver product krijgt.

 

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn