Tips om sneller strakke spieren te trainen

Het kweken van grote(re) spieren is voor veel mensen een fitnessdoel, maar vooral voor beginnende sporters lijkt het soms tegenvallen hoe snel het gaat! Als je begint met krachttraining zal je al vrij snel merken dat een eventueel beoogd gewichtsverlies erg snel gaat, maar je nieuwe gespierde lichaam zich nog niet meteen laat zien. Om te voorkomen dat je ontmoedigd raakt en opgeeft voordat jouw lichaam de kans heeft om zijn optimale gespierde glorie te bereiken, geven we je hier wat tips voor het kweken van spieren!

Voeding is heel belangrijk
Om een optimale vorm te bereiken heeft je lichaam optimale voeding nodig. Voor een gespierd lichaam houdt deze optimale voeding in dat je voldoende eiwitten, gezonde vetten en goede koolhydraten binnenkrijgt. De eiwitten kun je uit vlees, vis en eieren halen en zijn belangrijk voor de opbouw en het herstel van je spieren. De vetten die je bijvoorbeeld uit noten, avocado of olijfolie kan halen zijn belangrijk voor je lichaam om zichzelf in stand te houden, en als leverancier van energie. Ook belangrijk voor de energietoevoer zijn de koolhydraten; deze kun je uit groente en fruit, zilvervliesrijst of havermout halen.

gewichtheffen

Om efficiënt spieren te kweken is het echter niet alleen belangrijk wát je eet, maar ook hoe veel je eet. Het kost je lichaam veel energie om jouw trainingsschema vol te houden en als het dan te weinig calorieën binnenkrijgt moet het zijn energie ergens anders uit halen. Als je niet uitkijkt, kan je lichaam zijn energie halen uit het afbreken van je spieren! Het is daarom van belang dat je meer calorieën binnenkrijgt dan je lichaam eigenlijk behoefte aan heeft, zodat je zowel genoeg calorieën hebt voor jezelf, als voor de spieren die je lichaam moet kweken.

De voeding kan worden versterker door gebruik te maken van testosteron boosters die het hormoon androgeen verhoogt waardoor er sneller spieren worden aangemaakt. Testosteron kopen is een gemakkelijk manier om snel meer spieren te kweken maar doe eerst wel onderzoek voor je hier aan begint.

Voor een hard lichaam moet je hard trainen

Spieren kweken is hard werken, en soms kan het erg zwaar worden, maar het is belangrijk om niet op te geven. Soms zal je je zo in moeten spannen dat je door je pijnbarrière heen moet, maar onthoudt dat het resultaat de inspanning waard zal zijn. Om het proces te versnellen zou je gebruik kunnen maken testo boosters om het testosteron te verhogen. Jij kunt deze boosters kopen in de vorm van testo gel of capsules

Discipline is noodzakelijk als je vooruitgang wil zien; het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je niet kunt trainen omdat er iets anders tussenkomt, maar sla zo min mogelijk trainingen over, en ga bij elke training die je doet weer nét wat harder dan bij de vorige training. Alleen door steeds een beetje harder te gaan kun je steeds een beetje sterker en dus steeds een beetje gespierder worden.

 

opdrukken

 

Goede training begint bij een goed schema
Een goed train schema is ontzettend belangrijk voor elke sporter. Om je trainingsdoelen te behalen is het nodig om een schema te hebben dat past bij wat je wel en niet kan, en bij hoe veel ervaring je hebt. Het is aan te raden om een schema te laten maken door een expert, bijvoorbeeld een trainer in jouw sportschool, maar je kunt een schema ook zelf maken; jij kent jouw lichaam het beste.

Wat voor jouw schema belangrijk is, is dat je voldoende rust ingepland hebt. Je moet natuurlijk hard trainen, maar als je zeven dagen in de week in de sportschool staat zal je geen spieren kweken. Dit komt omdat je lichaam rust nodig heeft om je spieren te herstellen en te laten groeien. Iemand die drie of vier keer in de week traint zal dan veel sneller vooruitgang boeken dan jij, en maakt bovendien veel minder kans op blessures.

Iets anders wat belangrijk is om spieren te kweken is afwisseling in je schema; je lichaam past zich aan aan hoe je traint, dus als je altijd dezelfde spieren traint, zal je in die spieren vooral meer uithoudingsvermogen krijgen, maar geen spiergroei! Wissel om de paar weken van trainingsschema, of doe bijvoorbeeld elke week een andere spiergroep.

Een paar waarschuwingen
Zelfs als je alle bovenstaande tips volgt, is er nog kans dat het trainen niet zo snel gaat als je wil. Het is mogelijk dat er dan iets anders fout gaat, of dat je het trainen net niet helemaal goed aanpakt. Houd de volgende waarschuwingen in je achterhoofd, en het zou goed moeten gaan!

– Zorg dat je een spotter hebt – vooral als je met losse gewichten traint
– Probeer zo gezond mogelijk te leven – vermijd alcohol zo veel mogelijk en rust voldoende
– Houd je ego in bedwang – begin met lichte gewichten en ga langzaam naar zwaardere gewichten, pas op voor blessures!
– Drink genoeg water – uitdroging vermindert sportresultaten
– Vraag bij twijfel altijd om hulp van een trainer/expert

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Supplementen om spiermassa op te bouwen

 

fitness suplementenAls je veel traint met het doel om er zo snel mogelijk zo goed mogelijk uit te zien heeft je lichaam wat extra hulpmiddelen nodig. Vooral je spieren hebben het zwaar te verduren als je veel aan krachttraining doet. Voor spieren is het belang van eiwitten het allergrootst. Wanneer je voedingssupplementen gebruikt kunnen je spieren zich pas echt ontwikkelen tot hun volledige potentie. Dus wil jij het lichaam van je dromen, het liefst nog voor de zomer? Zorg dan dat je wat extra spiermassa kweekt met de hulp van onderstaande supplementen.

  1. Wei proteïne poeder. Er is een goede reden dat we dit product als eerste noemen: het is onmisbaar voor de eiwitsynthese. Wei is een melkproteïne oftewel melkeiwit en bevat zeer veel aminozuren. Je lichaam kan het snel verteren zodat de spieren bijna direct kunnen beginnen met de opbouw van meer spiermassa. Het beste resultaat krijg je met ongeveer 20 gram wei proteïne poeder ongeveer een halfuur voordat je gaat sporten, en nog eens ongeveer 40 gram na het sporten. Je kunt ook overwegen om nog een extra portie te nemen bij elk ontbijt maar dit is niet noodzakelijk.
  2. Casein proteïne poeder. Op de tweede plek, net onder wei proteïne, vinden we casein proteïne. Dit poeder is in tegenstelling tot wei proteïne juist een product dat heel langzaam verteerd. Daarom is het de beste snack voor het naar bed gaan. De aminozuren uit het casein poeder worden heel langzaam vrijgegeven aan je bloed waardoor je spieren continu kunnen blijven opbouwen. Een portie casein poeder is tussen de 20 en 40 gram voor het slapen gaan. Daarnaast kun je nog een halve portie nemen na de training of tussen maaltijden in.
  3. Creatine. Creatine is een organische stikstofverbinding die uit 3 verschillende aminozuren is opgebouwd. Deze werken ook alle drie op een andere manier. Allereerst krijgen je spieren direct meer energie waardoor je meer repetities kunt doen bijvoorbeeld bij het gewichtheffen. Op den duur krijg je hier sterkere en grotere spieren van. Daarnaast trekt creatine meer water je spieren in zodat de cellen groter worden. Tot slot is uit onderzoek gebleken dat creatine de insulinelevels verhoogt. De groei van de spieren wordt hier ook door gestimuleerd. Van creatine heb je dagelijks slechts 2 tot 5 gram nodig vóór de training, en 2 tot 5 gram ná de training.
  4. Aminozuren met zijketens (Branched-chain amino acids, BCAA). Hiermee worden de aminozuren leucine, isoleucine en valine bedoeld. Leucine is hiervan de belangrijkste omdat het de eiwitsynthese van spieren stimuleert. Bij je trainingen zul je meer energie hebben en achteraf heb je meer spiermassa. 5 tot 10 gram bij je ontbijt, voor én na de training is gewenst voor het optimale resultaat.
  5. Beta-alanine/carnosine. Ook de kracht van spieren is onderzocht. Spieren bleken krachtiger te zijn wanneer het niveau carnosine hoger was. Daarnaast verbeterde ook het uithoudingsvermogen. In combinatie met beta-alanine was dit effect nog groter. Voor de beste werking neem je 1 of 2 gram beta-alanine en/of carnosine voor en na elke training. Als je niet traint kun je nog steeds gebaat zijn bij 2 gram tijdens het ontbijt. Doe dit bij voorkeur in combinatie met creatine.

Als je deze voedingssupplementen aan je schema toevoegt en gaat gebruiken zul je merken dat je spieren krachtiger zijn dan ooit. Binnen korte tijd heb jij de spieren waar je tot nu toe alleen maar van kon dromen. Vergeet niet dat dit absoluut geen vervangende producten zijn voor je normale dagelijkse voeding. Die is en blijft net zo belangrijk, evenals het geen of weinig alcohol- en sigarettengebruik.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Waarom willen of doen mensen aan fitness??

Wat verstaan we onder fitness? Met fitness bedoelen we het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in de sportschool. Fitness wordt grofweg onderverdeeld in drie doelen:

 

vrouw aan het trainen met gewichten in haar handen

Fitnessen om vet te verbranden en af te vallen

Als je wil fitnessen om vet te verbranden is het verstandig om niet zomaar ergens te beginnen. Maak eerst voor jezelf goed duidelijk wat je wil bereiken en hoe je dit aan gaat pakken. Ga op zoek naar een sportschool waar jij je fijn bij voelt en die voldoende apparaten of lessen aanbieden. Meestal mag je wel een keer gratis langskomen om te kijken of de sportschool aan jouw wensen voldoet.

Als je iemand bent die het lastig vindt om tijd vrij te maken om te gaan sporten, of als je soms de motivatie mist is het verstandig om je in te schrijven voor groepslessen. Op die manier creëer je een extra motivatie om te gaan sporten. Wat natuurlijk ook kan is afspraken maken met een vriend of vriendin. Bij voorkeur wekelijks op dezelfde tijd zodat het een gewoonte wordt. Wanneer je echt flink wil afvallen zul je waarschijnlijk minstens 3 uur per week flink moeten sporten. Het spreekt voor zich dat yoga niet de beste keuze is, maar wat je wel wilt gaan doen ligt grotendeels aan jezelf. Er zijn waarschijnlijk veel groepslessen om uit te kiezen zoals zumba, steps, aerobics of insane. Kies voornamelijk een tak van sport die veel gericht is op cardio. Hierdoor gaat je hartslag omhoog en zul je flink zweten en calorieën verbranden.

Als je resultaten wilt bereiken zul je consequent moeten trainen. Hoe vaak je moet trainen hangt van je wensen en lichaamsbouw af.

Wat minstens net zo belangrijk is als je af wil vallen is gevarieerd en gezond eten. In deze tekst gaan we daar niet verder op in. Als je precies wil weten wat jouw lichaam nodig heeft kan het slim zijn met een diëtist af te spreken.

Fitnessen om de algehele gezondheid te verbeteren

Het plan van aanpak voor algehele gezondheidsverbetering lijkt sterk op bovengenoemd plan om af te vallen. Je zult ook regelmatig naar de sportschool moeten en je flink in het zweet moeten werken. Wel kun je je hier ook iets meer op krachttraining richten. Zorg er voor dat je je spieren voldoende rust geeft voor je ze weer gaat gebruiken. Dit houdt in dat je niet in één week twee keer je armen moet trainen. Wissel dan armen, benen en buik af. Het is voor jezelf leuk om op te schrijven hoeveel gewicht je per machine aan kan. Na een aantal maanden zul je duidelijk kunnen zien dat je sterker bent geworden. Dit geeft vaak weer voldoende motivatie om door te gaan. Wees niet bang dat je snel ‘te gespierd’ zal raken zoals bijvoorbeeld bodybuilders. Dit is zonder onnatuurlijke hulpmiddelen bijna niet te bereiken, zeker niet bij vrouwen.

Als je geen groepslessen volgt is het verstandig om een schema op te stellen. Als je hier moeite mee hebt dan kan een personal trainer je hier goed bij helpen. Zorg ook dat je voor je begint bij allerlei krachttrainingapparaten dat je weet hoe deze werken. Het is bijzonder vervelend om te moeten stoppen met trainen omdat je een blessure oploopt die makkelijk voorkomen had kunnen worden door juist gebruik van de apparaten. Medewerkers van de sportschool willen je hier vast bij helpen, en anders kun je het ook vragen aan andere mensen die aan het trainen zijn. Meestal vinden die het totaal geen probleem om kort het een en ander uit te leggen aan beginnende sporters.


Fitness speciaal gericht op het kweken van bepaalde spiergroepen of meer spierkracht in het algemeen

Hier gelden weer veel dezelfde regels als eerder genoemd. Een goed voedingspatroon is ook voor krachttrainers heel belangrijk. Stel dat je voornamelijk je armspieren wil trainen. Hier zijn in de sportschool veel verschillende apparaten voor te vinden. Toch is het aan te raden om ook buikspieroefeningen te doen. Je buikspieren zijn namelijk de ‘core’ van je lichaam. Alle bewegingen zijn terug te leiden naar deze core. Als je buik en rug niet sterk zijn dan zal de rest van je lichaam ook nooit op topniveau komen. Om in balans te blijven is het als je echt vaak gaat sporten aan te raden om ook je benen te trainen, maar dit is minder belangrijk dan de buikspieren.

Als je wat overgewicht hebt kun je wel veel krachttraining doen maar zal dit niet zo snel zichtbaar worden aan de buitenkant. De spieren zijn dan namelijk nog bedenkt met een laagje onderhuids vetweefsel. In dat geval is het aan te raden om een combinatie van krachttraining en cardio uit te voeren zodat je al vast spieren kweekt maar ook vet verbrand door high intensity training.

Welke manier van fitness je ook uitvoert zorg dat je weet waar je mee bezig bent en maak de kans op blessures zo klein mogelijk. Vraag hulp als je iets niet weet en houd je voortgang bij. En tenslotte: vergeet niet te genieten!

 

Hoe het niet moet

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Alles over testosteron gel en waar je het kunt kopen

Testosteron is het mannelijke geslachtshormoon. Het zorgt ervoor dat er sperma wordt aangemaakt en dat mannen, mannelijke kenmerken hebben. Denk hierbij aan de lichaamsbeharing, een lagere stem, baardgroei, de ontwikkeling van de penis, zaadballen en ook spiermassa. Ook is het nodig om seksueel geprikkeld te worden. Een testosteron gel wordt gebruikt om het testosterongehalte te verhogen en om juist de bovengenoemde punten te verbeteren.

 

doos vol met testim gel

 

De dokter en testosteron gel

Een dokter kan een androgeen gel voorschrijven als er een tekort is aan het manlijke hormoon. Bij jongens met een vertraagde puberteit wordt het vaak gebruikt. Als jongens rond hun vijftiende jaar nog geen lagere stem hebben gekregen of lichaamsbeharing dan gebruikt de dokter het om hiervan de ontwikkeling op gang te brengen.

Waarom is het nodig om testosteron gebruiken?

De oorzaken om gel te gebruiken rond je vijftiende is verschillend. Het kan een erfelijke factor zijn, een aangeboren afwijking of bijvoorbeeld een hersentumor of beschadiging van de testikels. Met de testosteron-gel wordt de productie van testosteron aangewakkerd. De geslachtskenmerken zullen duidelijker naar voren komen. Ook kan de dokter een mannelijke geslachtshormoon injectie voorschrijven.
De gel gaat geleidelijk via het bloed in het lichaam terecht komen. Vaak werkt het dan nog 24 uur door.

Bijwerkingen

Er zijn verschillende bijwerkingen mogelijk als je een testosteron gel gebruiken gaat. Denk hierbij aan een jeukerige huid, een rode huid of een andere huiduitslag. Ook kun je een drogere huid krijg. Het is daarom slim om iedere dag op een ander stuk huid de gel te smeren.

Waar kun jehet kopen?

In de meeste gevallen zal een arts het voorschrijven. Het is echter ook mogelijk dat je de testosteron zelf koopt in een webshop of bij een winkel.

 

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Spiermassa kweken met of zonder anabolen

Iedereen die naar een sportschool gaat, gaat ernaartoe om of spiermassa te kweken of om gewicht te verliezen. Eigenlijk is het dus aankomen of afvallen. Het zijn hierbij de dames die graag gewicht willen verliezen en mannen die spiermassa kweken willen. Het is goed om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is in een sportschool.

Hoe kun je spiermassa kweken

Als je spiermassa wilt kweken dan is het belangrijk om goed te eten, voldoende te slapen en volop te trainen! Zorg ervoor dat je veel setjes en herhalingen doet bij iedere spiergroep. Wissel voldoende af met het trainen van je spiergroepen. Geef je spieren rust en de tijd om te herstellen (en dus te groeien). Eet ook op de juiste manier. Eet voldoende eiwitten en slaap iedere nacht acht uren. Herstellen is het belangrijkste voor de spieren om spiermassa te kweken vooral met anabolen.

Een goed trainingsschema voor spiermassa kweken

Voor iedereen kan het trainingsschema verschillend zijn. Het is belangrijk om iedere keer bij te houden hoeveel herhalingen en setjes je doet bij welk gewicht. Hierdoor kun je iedere keer wanneer je een specifieke spiergroep traint je grenzen gaan verleggen. En dat hoeft niet met tientallen kilo’s tegelijk te gebeuren. Iedere week een kilootje erbij is al een zeer goede vooruitgang. Het gaat erom om je lichaam steeds uit te testen en om je grenzen te verleggen. Hierdoor zal je nog meer gaan genieten van je lichaam en het trainen.

Voor het gebruiken van eiwitpoeders zal je lichaam helpen om spiermassa te kweken. Je lichaam zal steeds sterker worden en je helpen om te groeien. Ook kun je wat creatine gaan gebruiken of anabolen supplementen bestellen om de spiermassa nog sneller te laten groeien.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Anabolen kuur

Vooral fitness sporters en beginnende bodybuilders krijgen te maken met anabolen, doping en andere medicijnen om de spiermassa sneller te laten groeien. Doping en sport zijn helaas gekoppeld aan elkaar. Anabolen zijn echter niet ongevaarlijk deze spiermassa pillen kunnen ernstige ziekten opleveren. Het is daarom belangrijk om wanneer je hier toch voor kiest het op de juiste manier gaat gebruiken. Informeer jezelf goed over de voordelen en de nadelen als je ervoor kiest om een anabolen kuur te gaan volgen.

Anabolen en andere vormen van doping worden door outsiders vaak direct als rommel en rotzooi bestempeld. De meeste verhalen die je hoort over doping of anabolen zijn negatief, of niet? Het is echter niet altijd correct. Doping gebruiken is niet altijd slecht voor je. Het kan je ook zeer goed helpen. De negatieve verhalen zijn vaak overdreven. Het is trouwens vaak de gebruiker welke voor deze slechte verhalen zorgt. Ze willen vaak teveel in een zeer korte tijd. Het is te vergelijken als iemand die twintig kilo overgewicht heeft en in een week dit allemaal wil verliezen. Het is onmogelijk en ook erg ongezond. Omgekeerd geldt hetzelfde bij het opbouwen van spiermassa.

Doe voldoende research

Voordat je aan je eerste anabolen pillen gaat beginnen is het belangrijk om voldoende research te gaan doen. Het onderzoek kan neveneffecten boven water toveren, welke bij een specifieke spier pillen horen. Ook kun je onderzoek doen naar alle voordelen en de nadelen van spiergroei pillen. Hierdoor kun je een weloverwogen en verstandige beslissing nemen of je wel of niet wilt starten aan een anabolen kuur. Laat je niet verleiden door teksten als snel groot worden of snel veel spiermassa krijgen. Kijk naar alle effecten en waarom je wel of niet zou moeten starten aan een anabool kuur.

 

Start met een goede basis

Het is beter om pas  snel spieren te willen kweken met pillen als je meerdere jaren trainingservaring hebt. Het is belangrijk om eerst het maximale uit je spieren te halen op een natuurlijke manier. Pas als deze groei stagneert is het slim om voor een kuur te kiezen. Kijk wanneer je aan je max zit en wanneer je niet meer kunt groeien. Deze spiermassa kun je het beste vasthouden. Begin ook niet met een anabolen kuur als je jonger bent dan 22 jaar.

 

De juiste voeding en training

Kies ervoor om een goed trainingsschema te gebruiken. Weet hoeveel oefeningen, reps en setjes je doet. Weet ook hoeveel je moet trainen en hoeveel tijd je lichaam nodig heeft om te herstellen. Door jezelf niet overmatig te trainen ontstaat er ruimte voor je spieren om te groeien. Ook is het belangrijk om de juiste voeding hierbij te nemen. De juiste combinatie van goed eten en trainen zorgt ervoor dat je spieren snel en sterk zullen groeien.

 

Natuurlijk moet je ook aan je gezondheid denken

Laat jezelf een keer helemaal checken door een dokter. Test je hart, je longen, je nieren en je bloed en lever op ziekten en kwalen. Als je lichaam in goede vorm is dan kun je ook beginnen met steroids. Je kunt jezelf zelfs regelmatig laten testen door de arts om zo een vinger aan de pols te houden.

 

Zijn testosteron pillen wat voor mij?

Hierna kun je de vraag beantwoorden of ook jij met een kuur wilt gaan beginnen of niet.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn